.

.

.

.

افتتاح کلاس های تابستانه کانون استان بوشهر

 تابستان امسال بیش از 10 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان بوشهر از برنامه های کانون بهره مند می شوند

 

     این مطلب را خانم اشکانی – مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر- در آیین بازگشایی کلاسهای تابستانی کانون در روز سه شنبه 30 خرداد ماه ایراد نمود.

      به گزارش روابط عمومی کانون وی در این مراسم با اشاره به ویژه برنامه های تابستانی کانون ، عمده فعالیت های این نهاد را در دو محور تشریح نمود. یک محور ویژه کودکان و نوجوانانی که به عضویت مراکز ثابت و سیار کانون در استان در می آیند و محور دیگر شامل بچه هایی می باشد که تنها علاقمند به شرکت در کلاس های تابستانی کانون هستند. در بخش فعالیت های ویژه اعضاء کانون، کودکان و نوجوانان استان می توانند از برنامه های متنوع و هفتگی شامل : نمایش عروسکی ، قصه گویی ، نمایش فیلم ، کلاسهای ادبی ، بحث آزاد ، بحث و روخوانی کتاب ، نمایش خلاق ، کارگاه های مختلف نشریه دیواری و دهها برنامه دیگر بهره مند شوند. اما در کنار این فعالیتها کلاسهایی نیز ویژه اوقات فراغت تابستانی بچه ها تدارک دیده شده که از مهمترین آنها می توان به کلاسهای نقاشی ، خوشنویسی ، قرآن ، کاردستی و سفال ، شطرنج ، نمایش ، عروسک سازی و... اشاره نمود.

     وی تعداد مراکز فعال کانون در استان را 11 مرکز ثابت 2 مرکز سیار روستایی و 1 مرکز پستی بر شمرده افزودند: به یاری خداوند متعال و همت استاندار و دیگر مسئولین محترم استان مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرهای دالکی ، وحدتیه و بندر ریگ تجهیز و تأمین نیرو شده است که ان شاء ا... تصمیم داریم بلافاصله پس از دریافت کتاب از تهران شاهد فعالیت این مراکز در اوایل تابستان امسال باشیم. وی در ادامه افزوند: در سال 1384 تعداد کل کتب موجودی کتابخانه های کانون در استان بالغ بر 112009 جلد کتاب بود که پیش بینی می شود با افتتاح این 3 مرکز و همچنین تجهیز مراکز به کتب جدیدتر امسال در این بخش شاهد رشد 20 درصدی باشیم.

     اشکانی اوقات فراغت بچه ها را خاص تابستان ندانسته افزودند در تمام ایام سال بچه ها اوقات فراغت دارند ولی اوقات فراغت این عزیزان در فصل تابستان بیشتر است که می بایست خانواده ها با برنامه ریزی دقیق از وقت این عزیزان حداکثر بهره برداری را داشته باشند. وی استفاده بیش از حد کامپیوتر و تلویزیون را یک معضل دانسته به خانواده ها توصیه کردند برای شناخت و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان خود و همچنین تقویت روحیه اجتماعی در این عزیزان برای هر یک از آنها حداقل یک یا دو کلاس تابستانی در نظر داشته باشند. وی کتاب را بهترین دوست بچه ها دانسته گفتند: امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد اندکی فاصله گرفتن بچه ها از کتاب و کتاب خوانی هستیم که این مسئله برای پیشرفت جامعه بسیار خطر ناک است.

     وی در ادامه قصه را یک عامل مهم در شکل گیری شخصیت کودکان نام برده توصیه کردند بهترین هدیه والدین به بچه ها یک کتاب قصه خوب می باشد. ایشان سپس  به اردوی تابستانی کانون ویژه اعضاء دختر اشاره نموده افزودند: در اواخر مرداد ماه با مدیریت  استان بوشهر 120 نفر از کودکان و نوجوانان فعال کانون در استان های بوشهر ، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و هرمز گان شناسایی و به مدت 3 روز در اردوگاه دلگشا کانون در استان مازندران دعوت خواهند شد.

     اشکانی در پایان از خانواده هایی که در گرمای طاقت فرسای استان بوشهر به کودکان و نوجوان خود اهمیت داده و آنها را بطور منظم در کلاس های تابستانی حاضر می کنند، تشکر کرد .

اجرای قصه گویی مربیان ، اجرای نمایش خلاق توسط اعضاء کانون و قصه گویی والدین برای بچه ها و نمایش فیلم از مهمترین برنامه های این مراسم بود.                       

شایان ذکر است طی این مراسم که در آن بیش از 200 نفر از والدین حضور داشتند رسماً کلاسهای تابستانی کانون در استان بوشهر آغاز گردید.   

   روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد