.

.

.

.

برپایی مسابقه سفالگری مادران در بندر دیلم

   از هفت آسمان ، هفت رنگین کمان ، هفت دریا ، هفت ساحل می گذرم تا برسم به تو ، تو که چشمانت رنگ خدا دارد ، دستانت بوی فاطمه / شبم از تو رنگ لالایی می گیرد و روز برای بودن در کنارت ، تمام ثانیه ها را زیر دستان کوچکم قایم می کنم ، تو مقدسی ، آنقدر که بهشت را زیر پایت قربانی می کنند.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن یک دور مسابقه سفالگری با حضور 20 نفر از مادران اعضاء مرکز فرهنگی هنری بندر دیلم برگزار شد . در این مسابقه که با تشویق و همراهی 84 نفر از اعضاء کودک و نوجوان همراه بود ، مادران اعضاء اشکال زیبایی مثل تنور نانوایی ، ماهی و تاوه ، گهواره و ... درست کردند. در ادامه  از مادرانی که بهترین آثار را خلق کرده بودند تقدیر بعمل آمد. در پایان مراسم نیز توسط اعضاء به کلیه مادران گل تقدیم شد.   

 

میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر برهمه مسلمانان جهان مبارکباد

جشن میلاد بزرگ بانوی دو عالم در بوشهر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز یکشنبه 25/4/85 جشن میلاد بزرگ بانوی دو عالم فاطمه الزهرا (س) و روز  (زن) را با گرامی داشت مقام مادر در حضور بیش از 270 کودک و نوجوان و مادران ایشان برگزار نمود.

 

   

    گفتنی ست هدف از برگزاری این جشن ، آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با حضرت فاطمه (س) و بیان بخش هایی از ساده زیستی و مقام والای معنوی ایشان بود و اینکه چه زیباست این نمونه ی کامل مادر بودن و همسر بودن ، الگوی تمام زنان و دختران ایرانی قرار گیرد و چقدر مایه ی افتخار است در سالی که با نام پیامبر اعظم متبرک گردیده است جشن تولد یگانه دختر پیامبر را به اتفاق مادران برگزار نمودند!

  

    این برنامه با برگزاری مسابقه به تصویر کشیدن ضرب المثل ها ، مسابقه حرکتی و بومی « چهچهه مجسمانه » شعرخوانی عضو کودک ، روایت داستانی از زندگانی فاطمه الزهرا (س) ، اهداء شاخه های گل و کارتهای ساخته شده توسط اعضاء کانون به مادران ، خواندن دعا در محضر خدا و نمایش فیلم مادر و... برگزار گردید.

 

 

حضور اعضاء هنرمند بندر دیلم در ایستگاه نقاشی

اعضاء هنرمند و نقاش بندر دیلم با برپایی ایستگاه نقاشی، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشتند. در این ایستگاه نقاشی بیش از 50 نفر از اعضاء کانون با استفاده از تکنیک رنگ پلاستیک با سبک نقاشی کودک آثار زیبایی را خلق کردند. در پایان 31 اثر منتخب اعضاء جهت برپایی نمایشگاه به مرکز استان ارسال گردید. به پیوست نمونه هایی از آثار منتخب اعضاء ارائه می گردد.

                         

شهریور امسال با جشنواره‌ قاصدک ویژه فیلم‌های کودکان برای کودکان

نگاه کودکان و نوجوانان ایرانی به محیط اطراف خود از دریچه دوربین‌های خانگی در قالب جشنواره فیلم کودکان برای کودکان به تصویر کشیده می‌شود

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان(قاصدک) اواسط شهریور امسال در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار و آثار برگزیده کودکان فیلم‌ساز در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

       این جشنواره با موضوع آزاد کودکان ایرانی 6 تا 16 ساله را با تکنیک آزاد به مشارکت در این رویداد هنری فرا خوانده است و از آنان دعوت کرده تا دوربین‌های خانگی خود را به دست بگیرند و فیلم بسازند، آثاری که حداکثر زمان آن باید 8 دقیقه باشد.

       دبیرخانه جشنواره تا روز اول شهریور امسال برای ارسال فیلم‌های کودکان به جشنواره مهلت تعیین کرده است.

       داوری آثار شرکت داده شده در جشنواره روز 21 شهریور، روز سینما در تهران صورت می‌پذیرد.

       استفاده از تکنیک‌هایی مانند پویانمایی با شیوه‌های نقاشی متحرک، عروسکی، خمیری، کلاژ، زنده یا هر روش دیگری آزاد اعلام شده است، ضمن اینکه آثار باید بر روی نوارهای ویدیویی یا لوح فشرده تا اول شهریور به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب‌، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روابط عمومی ارسال شود.

       برگزیدگان این رقابت هنری در آیینی معرفی و از آنان با اهدا جوایزی تقدیر خواهد شد.

       گفتنی است دوره پیشین جشنواره قاصدک 10 خرداد سال گذشته برگزار و طی آن از 16 اثر برگزیده که از میان بیش از 70 فیلم انتخاب شده بود، تقدیر شد.

منبع : kanoonparvaresh.com

نمایش فیلم ماه بود و روباه در بخش مسابقه جشنواره امبریا ایتالیا

موفقیت‌های فیلم کوتاه پویانمایی ماه بود و روباه با حضور این فیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم امبریا در ایتالیا ادامه می‌یابد.

      به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکنون جشنواره‌های بزرگ و بین‌المللی در عرصه فیلم و سینما در کشورهایی مانند اسپانیا، مصر، آمریکا، تونس، ایتالیا، هندوستان، فرانسه و استرالیا این ساخته بابک نظری را در معرض دید تماشاگران خود قرار داده‌اند که حاصل آن دریافت جوایزی از جشنواره اوبرن استرالیا، قاهره مصر و سوس در تونس بوده است.

      این فیلم سه بعدی رایانه‌ای این بار در بخش مسابقه جشنواره امبریا در ایتالیا با فیلم‌هایی از کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، تایوان، استرالیا، دانمارک و نیوزلند رقابت خواهد کرد.

      جشنواره فیلم امبریا طی روزهای 14 لغایت 18 تیر در ایتالیا برگزار می‌شود.

منبع : kanoonparvaresh.com

نمایش فیلم‌های «بازگشت به خانه» و «آفساید» در جشنواره شوکاموشن

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان شوکاموشن انگلستان فیلم کوتاه و پویانمایی ایرانی «بازگشت به خانه» را برای تماشاگرانش به نمایش گذاشته است. به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم به کارگردانی بهزاد فراهت در ادامه حضور بین‌المللی موفق خود این بار در قالب مجموعه برنامه‌ای 48 دقیقه‌ای با عنوان« فیلم‌های کوتاه و شیرین» در جشنواره نمایش داده می‌شود. این فیلم دو نوبت در روز 11 تیرماه بر روی پرده رفته است و دو نوبت دیگر نیز روزهای 15 و 17 تیر همراه با فیلم‌هایی از کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، استونی، هلند و زیمباوه به نمایش در می‌آید. فیلم آفساید به کارگردانی جعفر پناهی نیز دیگر فیلم ایرانی حاضر در این جشنواره به شمار می‌رود. جشنواره فیلم کودکان شوکا موشن در انگلستان علاوه بر نمایش فیلم های برتر زنده و پویا نمایی جهان و فیلم‌های ساخته کودکان برنامه‌هایی مانند نشست‌های بحث و تبادل نظر، کارگاه‌های تخصصی و همایش رسانه‌های خاص کودکان را نیز به عنوان برنامه‌های جنبی خود تدارک دیده است. گفتنی است این جشنواره روز 8 تیرماه در انگلستان گشایش یافته است و تا 17 تیر ماه ادامه می‌یابد.

منبع : kanoonparvaresh.com

محسن چینی فروشان:نقاشی زبان مشترک کودکان جهان است

برگزاری مسابقه های نقاشی در سطح جهان فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان با یک زبان مشترک با یکدیگر گفت و گو کنند .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسن چینی فروشان مدیر عامل کانون در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان چهارمین مسابقه بین المللی نقاشی تهران با بیان این مطلب افزود : این که کودکان جهان حول و حوش  یک موضوع و محور فکر می کنند ، کار می کنند و به خلق اثر دست می زنند خود از دستاوردهای برگزاری این گونه نمایشگاهها به شمار می رود ضمن این که فرصت مناسبی را برای هنرمندان نقاشان و پژوهشگران بزرگسال فراهم می کند تا در زمینه این نقاشی ها به تحقیق دست زنند و ببینند کودکان چگونه فکر می کنند .

            وی ادامه داد : هنر نقاشی به عنوان یک زبان ارتباطی در تاریخ زندگی بشر ریشه داشته است و شاید اولین زبان انسان به شمار می رفته که از طریق آن پیام و اندیشه منتقل می شده است و این نقش ارتباطی همچنان پا برجاست و از اهمیت آن کاسته نشده است .         

         چینی فروشان مسابقه نقاشی کودکان را از حیث تاثیر گذاری بر روی مخاطبین واجد ارزش و اهمیت بالایی دانست و گفت : اگر چه این مسابقه چندان پر سر صدا نیست ولی تاثیر گذاری آن از اغلب جشنواره های فرهنگی بیشتر است .

          مدیر عامل کانون اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده به موضوع هایی انتزاعی و انسانی در این دو سالانه    مانند مهربانی وهمکاری و درکنار هم بودن پرداخته شود؛ چرا که فضای ذهن کودکان، خلاقانه و فطری به این موضوع ها نزدیک می شود و آنها را به سمت خلق آثاری ارزشمند  هدایت می کند .

          براساس این گزارش مراسم  اهدای جوایز به 320 برگزیده مسابقه نقاشی تهران در روز 11 تیر ماه در مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری کانون برگزار شد و در ابتدای آیین، جواد ارجمندفر مدیر مرکز  گزارشی از روند برگزاری این مسابقه ارائه کرد و گفت: گروه داوری، این آثار برگزیده را از میان نزدیک به 6 هزار اثر کودکان و نوجوانان ایرانی و خارجی انتخاب کرده است .

         در این آیین همچنین محمد علی کشاورز یکی از اعضای گروه داوری با خواندن بیانیه این گروه در سخنانی توضیح داد : آثار شرکت داده شده در این نمایشگاه از قدرت و استحکام بالایی برخوردار بودند که  این ما را امیدوارتر کرد و کودکان بدون این که بخواهند، خود ظرفیتهای درونشان را به لحاظ آمال و خیالها در صحنه نقاشی عرضه کردند و به تصویر کشیدند .

         سخنرانی سفیر کشور ویتنام در تهران بخش پایانی این آیین بود که طی آن نگوین ون هی ضمن قدر دانی از برگزارکنندگان مسابقه و اظهار خوشحالی از حضور گسترده کودکان کشورش در این مسابقه افزود: این فرصت مناسبی را برای همه ما ویتنامی ها، ایرانی ها و همگان در سراسر جهان برای دستیابی به درک بهتر از طریق نقاشی فراهم آورد .

         سفیر ویتنام که کودکان هم میهنش در این رقابت مقام دوم را کسب کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد از این پس روابط بین ایران وویتنام  در جهت همکاری های اثر بخش آتی بسیار صمیمانه تر و براساس تفاهم و درک متقابل بیشتر باشد و به توسعه روابط در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی فرهنگی، اقتصادی و تجاری با محوریت تمایل به صلح ثبات و رفاه در منطقه و در جهان بینجامد.

         گفتنی است با توجه به استقبال کودکان وخانواده های آنها از چهارمین نمایشگاه نقاشی کودکان تهران این نمایشگاه تا روز پنج شنبه 15 تیر ماه تمدید شده است .  

تصاویر دیگری در بخش پیوست خبر قابل مشاهده است.

منبع : kanoonparvaresh.com

کودکان ایرانی و ویتنامی برگزیدگان چهارمین مسابقه نقاشی تهران

کودکان ایرانی و ویتنامی برگزیدگان چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران

       کودکان هنرمند ایرانی با کسب 155 نشان چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان تهران، مقام اول این رقابت هنری را از آن خود کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این رقابت بین‌المللی با شرکت بیش از 5هزار کودک و نوجوان ایرانی و بچه‌های 19 کشور جهان در تهران برگزار شد و در پایان هنرمندان خردسال ایرانی یک نشان ویژه، 19 نشان طلا، 41 نشان نقره و 94 نشان برنزی این رقابت را از آن خود ساختند.

       پس از ایران کودکان ویتنامی با کسب یک نشان ویژه هیأت داوران، 8 نشان طلا، 17 نشان نقره و 27 نشان برنز در مجموع با 53 نشان در مقام دوم این رقابت قرار گرفتند.

       کشورهای لهستان و صربستان نیز به لحاظ مرغوبیت نشان، مکان سوم و چهارم این مسابقه را که با دو موضوع آزاد و «سرزمین من و رنگین کمان»‌ برگزار شد، به خود اختصاص دادند.

       در مراسم اهدای جوایز این مسابقه که روز 11 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شد، دو جایزه ویژه هیأت داوران نیز به مهران مرادپور کودک 7 ساله ایرانی و دوترانگ دوک کودک ویتنامی تعلق گرفت. توجه به مسایل عاطفی و ارتباط مادر و فرزند و به تصویر کشیدن اتحاد و همدلی گروهی برای رسیدن به یک هدف واحد علت اصلی این انتخاب عنوان شده است.

       نکته جالب حضور گسترده کودکان افغانی است که برای نخستین بار آثار خود را به این رقابت ارسال کرده‌اند به نحوی که پس از ایران، افغانستان از حیث تعداد آثار ارسالی با بیش از 900 اثر در مکان دوم قرار گرفته است که کسب 3 نشان نقره و 13 نشان برنز نیز حاصل این حضور گسترده به شمار می‌رود.

       در میان برگزیدگان این رقابت همچنین نام کودکان و نوجوانان کشورهای هندوستان، لهستان، ازبکستان، بلاروس، اسلواکی، مقدونیه، اسلوونی، سری‌لانکا، هنگ‌کنگ، یونان و قزاقستان نیز به چشم می‌خورد. گروه داوری این مسابقه شامل محمدعلی کشاورز، سیدمهدی صالح مجتهد، ایرج داداشی و محمدحسین صلواتیان از ایران و لیندا ولفزگروبر از اتریش 320 اثر نقاشی را از میان 5379 اثر حایز دریافت نشان‌های مسابقه شناختند.

       چهارمین نمایشگاه و مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران که از روز اول تیر کار خود را آغاز کرده بود روز 11 تیر با اهدای جوایز برگزیدگان پایان یافت.

       گفتنی است اسامی افراد برگزیده نیز در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonparvaresh.com قرار گرفته است.

تصاویر این آیین از ساعت 18 امروز در بخش پیوست این خبر قابل مشاهده خواهد بود.

اسامی برگزیدگان چهارمین مسابقه بین المللی نقاشی کودکان تهران:

برندگان نشان ویژه

برندگان نشان طلا

برندگان نشان نقره

برندگان نشان برنز

 منبع : kanoonparvaresh.com

گزارش تصویری از چهارمین مسابقه نقاشی کودکان تهران2

گزارش تصویری از چهارمین مسابقه نقاشی کودکان تهران2

تصاویر تعدادی از نقاشی های برگزیده  چهارمین  مسابقه نقاشی کودکان تهران را در بخش پیوست خبر ببینید.
 

کودکان برای شناسایی خلاقیت‌های هنری خود فرصت می‌خواهند

داوران چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان تهران، بر توجه به کشف و پرورش خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان با شیوه‌های غیرمستقیم تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بیانیه نهایی داوران این رقابت هنری که هم‌زمان با مراسم اهدا جوایز برگزیدگان این مسابقه در تهران خوانده شد به مربیان و معلمان هنر توصیه شده است تا در جهت کشف و رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان تلاش کنند و آنها را با شیوه‌های غیرمستقیم با استعدادهایشان آشنا ساخته و فرصت بازشناسی قوای پنهانشان را فراهم نمایند تا با اتکای به این ظرفیت‌ها به خلق آثار هنری دست بزنند.

       این بیانیه با اشاره به این موضوع که مبنای داوری آثار رسیده به مسابقه -با توجه به تفاوت‌های بسیاری که در واکنش تصویری به یک موضوع واحد در میان کودکان و نوجوانان وجود دارد- مشترکات این آثار است.

       این گروه شامل محمدعلی کشاورز، سیدمهدی صالح‌مجتهد، ایرج داداشی و‌ محمدحسین صلواتیان از ایران و لینداولفزگروبر از اتریش بیش از 5هزار اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه را داوری و از میان آن 320 اثر را واجد دریافت جایزه شناختند.

       در بخشی از بیانیه آنها آمده است: شادمانی و نشاط رنگ‌ها، آزادی فرم‌ها و به کارگیری بی‌محابای قلم و رنگ در بعضی آثار شگفت‌انگیز است و قدرت شجاعت هنرمندان بنام و طراز اول را به ذهن متبادر و شادابی روحی و آزادی رفتار نقاشان خردسال را تداعی می‌کند، گویی آنها هیچ دغدغه و نگرانی و التهابی ندارند و به دور از هرگونه تحمیل و الگوی دیکته شده‌ای نقاشی کرده‌اند.

       آنان همچنین اظهار امیدواری کرده‌اند که برگزاری این مسابقه اسباب تعامل دل‌های پاکی را فراهم آورده باشد که رنگین‌کمان را بی‌غبار می‌بینند و بی‌حجاب در معرض چشمان باران خورده دیگران قرار می‌دهند.

       گروه داوری مسابقه در ادامه با اشاره به این موضوع که در برخی از آثار تأثیر مستقیم مربیان و گاهی دخالت آنها در خلق اثر دیده می‌شود، بر این موضوع تأکید کرده است که هدف از برگزاری این مسابقه تشویق کودکان هنرمند است و تلاش شده تا انتخاب‌ها بر اساس صداقت صورت گیرد.

       گفتنی است نمایشگاه و مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران با موضوع آزاد و «سرزمین من و رنگین کمان» روز 11 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پایان یافت.

منبع : kanoonparvaresh.com

برگزیدگان مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران

پوستر چهارمین نمایشگاه نقاشی کودکان تهران کار محمد علی کشاورز

   جوایز 322 برگزیده چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران طی آیینی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری اهدا می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار این کودکان هنرمند از میان 5379 اثر ارسال شده به دبیرخانه مسابقه انتخاب شده است، آثاری که طی روزهای 1 لغایت 11 تیر رنگین‌کمانی از نقاشی‌های کودکان جهان را بر دیوارهای مرکز آفرینش‌ها به تماشا گذاشت.

       مسابقه نقاشی تهران با موضوع آزاد و موضوع «سرزمین من و رنگین کمان» سال گذشته برگزار شد و آیین اهدای جوایز برگزیدگان آن نیز روز 11 تیر پایان بخش نمایشگاه آثار برگزیده در تهران است.

       بر اساس این گزارش گروه داوری مسابقه پس از بررسی 3486 اثر کودکان ایرانی و 1893 اثر کودکان خارجی از کشورهای مختلف جهان 40 کودک و نوجوان را حایز دریافت نشان طلایی و مقام اول این مسابقه شناختند.

       همچنین93 نشان نقره و 188 نشان برنز نیز به این کودکان و نوجوانان اهدا خواهد شد.

       در این میان نقاشی‌های دو کودک ایرانی و ویتنامی به عنوان برندگان ویژه توسط داوران این مسابقه معرفی و با اهدا جوایزی از آنها تقدیر می‌شود.

       آثاری که ماکت آن به صورت برجسته و در ابعاد بزرگ در محل برگزاری نمایشگاه در معرض نگاه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

       آیین اهدای جوایز برندگان مسابقه با حضور شماری از برگزیدگان ایرانی و سفرای کشورهای خارجی شرکت کننده در مسابقه ساعت 16 روز 11 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

منبع : kanoonparvaresh.com

اعضا و مربیان کانون برای محمد امین(ص) وبلاگ می‌نویسند

اعضا و مربیان کانون برای محمد امین(ص) وبلاگ می‌نویسند

مسابقه وبلاگ‌نویسی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع محمد امین(ص) تابستان امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

          به گزارش روابط عمومی کانون، در این رقابت کودکان و نوجوانان عضو و مربیان مراکز کانون در سراسر کشور که اکنون شمار آن از 680 مرکز فراتر رفته است به صورت فردی یا جمعی شرکت می‌کنند.

            این مسابقه توسط کانون استان کرمانشاه و با هدف ترویج فرهنگ محمدی(ص) تا روز 31 شهریور برای کودکان، نوجوانان و مربیان کانون مهلت تعیین کرده است تا با ایجاد یک وبلاگ به این موضوع در سال پیامبر اعظم(ص) بپردازند.

            در پایان مهلت تعیین شده، مدت فعالیت، تعداد آثار ثبت شده، زیبایی و فضاسازی، میزان مخاطبین و بازدید کنندگان و کیفیت آثار ثبت شده مبنای ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد و در هر گروه به صوت جداگانه به برگزیدگان جوایزی اهداخواهد شد. شرکت کنندگان در این مسابقه باید نشانی وبلاگ خود را از طریق پایگاه اینترنتی زیر ارسال کنند.

آدرس سایت : http://mohammade-amin.blogfa.com

            برای هر وبلاگ شرکت کننده در مسابقه شناسنامه‌ای تهیه می‌شود و کلیه فعالیت‌های آنها ثبت و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

منبع :.kanoonparvaresh.com