.

.

.

.

کودکان برای شناسایی خلاقیت‌های هنری خود فرصت می‌خواهند

داوران چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان تهران، بر توجه به کشف و پرورش خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان با شیوه‌های غیرمستقیم تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در بیانیه نهایی داوران این رقابت هنری که هم‌زمان با مراسم اهدا جوایز برگزیدگان این مسابقه در تهران خوانده شد به مربیان و معلمان هنر توصیه شده است تا در جهت کشف و رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان تلاش کنند و آنها را با شیوه‌های غیرمستقیم با استعدادهایشان آشنا ساخته و فرصت بازشناسی قوای پنهانشان را فراهم نمایند تا با اتکای به این ظرفیت‌ها به خلق آثار هنری دست بزنند.

       این بیانیه با اشاره به این موضوع که مبنای داوری آثار رسیده به مسابقه -با توجه به تفاوت‌های بسیاری که در واکنش تصویری به یک موضوع واحد در میان کودکان و نوجوانان وجود دارد- مشترکات این آثار است.

       این گروه شامل محمدعلی کشاورز، سیدمهدی صالح‌مجتهد، ایرج داداشی و‌ محمدحسین صلواتیان از ایران و لینداولفزگروبر از اتریش بیش از 5هزار اثر رسیده به دبیرخانه مسابقه را داوری و از میان آن 320 اثر را واجد دریافت جایزه شناختند.

       در بخشی از بیانیه آنها آمده است: شادمانی و نشاط رنگ‌ها، آزادی فرم‌ها و به کارگیری بی‌محابای قلم و رنگ در بعضی آثار شگفت‌انگیز است و قدرت شجاعت هنرمندان بنام و طراز اول را به ذهن متبادر و شادابی روحی و آزادی رفتار نقاشان خردسال را تداعی می‌کند، گویی آنها هیچ دغدغه و نگرانی و التهابی ندارند و به دور از هرگونه تحمیل و الگوی دیکته شده‌ای نقاشی کرده‌اند.

       آنان همچنین اظهار امیدواری کرده‌اند که برگزاری این مسابقه اسباب تعامل دل‌های پاکی را فراهم آورده باشد که رنگین‌کمان را بی‌غبار می‌بینند و بی‌حجاب در معرض چشمان باران خورده دیگران قرار می‌دهند.

       گروه داوری مسابقه در ادامه با اشاره به این موضوع که در برخی از آثار تأثیر مستقیم مربیان و گاهی دخالت آنها در خلق اثر دیده می‌شود، بر این موضوع تأکید کرده است که هدف از برگزاری این مسابقه تشویق کودکان هنرمند است و تلاش شده تا انتخاب‌ها بر اساس صداقت صورت گیرد.

       گفتنی است نمایشگاه و مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران با موضوع آزاد و «سرزمین من و رنگین کمان» روز 11 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پایان یافت.

منبع : kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد