.

.

.

.

راه‌یابی فیلم باز باران به بخش مسابقه دو جشنواره در ژاپن و مکزیک

فیلم کوتاه و زنده  باز باران  به کارگردانی علی وزیریان

در بخش مسابقه دو جشنواره بین‌المللی توکیو ژاپن و سین پارانینو مکزیک حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم طی روزهای 12 لغایت 22 مرداد 1385 در چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان توکیو به نمایش گذاشته می‌شود.

          برپایی کارگاه‌های فیلم‌سازی و صداپیشگی نیز از برنامه‌ جنبی جشنواره است که مدیریت این رویداد معتبر هنری بر عهده «ری‌نت زیلا» گذاشته شده است که طی سال‌های 1988 تا 2002 میلادی مدیریت جشنواره فیلم کودک برلین در کارنامه وی ثبت شده است.

          همچنین فیلم باز باران که در سال‌های اخیر حضور و موفقیت‌های بین‌المللی بسیاری را تجربه کرده است، در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سین پارانینو نیز حضور خواهد داشت.

          این جشنواره طی روزهای 17 لغایت 22 مرداد در مکزیک برگزار می‌شود.

          باز باران داستان پسر بچه‌ای است که در ناحیه‌ای پر باران زندگی می‌کند و آرزو دارد مانند بچه‌های هم‌سن و سال خود از چتر استفاده کند ولی به دلیل وضع مالی خانواده‌اش خرید آن برایش کمی دشوار به نظر می‌رسد، تا این که مادر پس از مدتی برای او چتری خرید اما...

          این فیلم بر اساس نوشته‌ای از حمید گروگان با نگارش و بازنویسی بهزاد بهزادپور و علی وزیریان در کانون ساخته شده است و تاکنون در جشنواره‌هایی مانند اوبرن استرالیا، جانا بیروت، سی‌گیت ایرلند شمالی و تورنتو کانادا به نمایش در آمده است.

          دریافت جایزه نقره‌ای جشنواره فیلم حیدر‌آباد هند به عنوان بهترین فیلم کوتاه و جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره هوستون امریکا از جمله موفقیت‌های این فیلم ایرانی است.

تصاویر دیگری از این فیلم در بخش پیوست خبر قابل مشاهده است.

 

منبع: kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد