.

.

.

.

برپایی مسابقه اینترنتی کودکان سرزمین زیتون

برپایی مسابقه اینترنتی کودکان سرزمین زیتون

 

       کودکان سرزمین زیتون عنوان مسابقه‌ای اینترنتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور همدردی با بچه‌های زجردیده لبنانی و فلسطینی برپا کرده است.

       به گزارش روابط عمومی کانون، این مسابقه از روز هشتم مرداد در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون در اینترنت با طرح 14 سؤال چهار گزینه‌ای میزان آشنایی کودکان ایرانی با تاریخچه سرزمین‌های اشغالی و چگونگی شکل گرفتن رژیم غاصب صهیونیستی و مبارزه مردم مسلمان برای پایان دادن به تجاوز این رژیم را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

       سؤال‌هایی در مورد بناهای تاریخی فلسطین، سخنان رهبران مبارز و مقاومت مردم ستم‌دیده در مقابل اشغال‌گران، در قالب این رقابت اینترنتی مطرح شده است.

       کاربران پایگاه اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonparvaresh.com با مراجعه به بخش مسابقه و انتخاب مسابقه «کودکان سرزمین زیتون» می‌توانند به سؤال‌های آن در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

       این مسابقه تا روز 28 مهر هم‌زمان با روز جهانی قدس فعال خواهد بود و پس از پایان این مهلت برگزیدگان آن معرفی می‌شوند و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد.

       کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز نهم مرداد همچنین نمایشگاهی از عکس‌های کودکان فلسطینی و لبنانی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری واقع در خیابان حجاب به مدت یک هفته دایر خواهد کرد.

       همچنین کانون به منظور ابراز همدردی بچه‌های ایران با هم‌سالان فلسطینی و لبنانی خود با اعلام فراخوانی از کودکان و نوجوانان خواسته است آثار خود در رشته‌های داستان‌، شعر و نقاشی را با عنوان کودکان سرزمین زیتون تا روز 15 شهریور به روابط عمومی کانون واقع در خیابان حجاب ارسال کنند.

       از آثار برگزیده این رقابت ادبی و هنری نمایشگاهی هم‌زمان با روز جهانی کودک در مهر امسال برپا خواهد شد.

 

منبع: kanoonparvaresh.com