.

.

.

.

عکس هایی از یاران کوچک مقاومت لبنان در تهران

عکاس ایرانی به نمایش گذاشته است
عکس هایی از یاران کوچک مقاومت لبنان در تهران

 

    عکس های جدیدی از زندگی مردم مسلمان و بی دفاع  لبنان در روز‌های سخت تهاجم وحشیانه دشمن صهیونیست در نمایشگاه کودکان سرزمین زیتون به نمایش گذاشته شده است.

    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این عکس ها رهاورد سفر سید صادق حسینی است که درد و رنج مردم لبنان در ویرانه های بر جای مانده از تهاجم دشمن و اردوگاه های محل سکونت آنها به تازگی  به تصویر کشیده است.  

    تقابل غم و اندوه ناشی از مصیبت و امید به پیروزی و ادامه زندگی در چهره مردم لبنان به ویژه کودکان آن دیار،  به 57 قطعه عکس این هنرمند ایرانی که برای نخستین بار در کانون به نمایش  گذاشته شده ، جلوه خاصی بخشیده است.

     تصاویری از اندوه و اشک، انتظار،بازی گوشی کودکان در میان خرابه ها و اردوگاه ها،افسوس، اعتراض، امید به پیروزی، مهر مادری،معصومیت، شادی و ویرانه های برجای مانده ، نگاه صادق حسینی از دریچه دوربین به زندگی مردم مصیبت دیده لبنان را مقابل چشم بازدید کنندگان نمایشگاه قرار داده است.

    نمایشگاه کودکان سرزمین زیتون در حالی از روز 9 مرداد در تهران  جلوه ای از همدردی و همراهی بچه های ایرانی را با مردم لبنان و فلسطین به نمایش گذاشته است که تهاجم بی رحمانه دشمن به مناطق مسکونی همچنان ادامه دارد و در این راه کودکان و زنان قربانیان اصلی و بی دفاع این ددمنشی به شمار می روند.

          در این نمایشگاه که در مرکز آفرینشهای فرهنگی، هنری کانون تهران در خیابان حجاب برپا شده است،علاوه بر این عکس ها تصاویر دیگری نیز شامل 62 قطعه عکس از کودکان لبنانی و فلسطینی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش نمایش 100 قطعه از آثار برگزیده مسابقه نقاشی کودکان جهان اسلام ، ارایه 40 عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی با موضوع فلسطین، پخش فیلم و نماهنگ هایی حماسی از مبارزه بی امان رزمندگان اسلام با دشمن اشغا ل گر و برپایی کارگاه های هنری در رشته های نقاشی و تکه چسبانی از دیگر برنامه‌های نمایشگاه کودکان سرزمین زیتون است که تا روز 16 مرداد ادامه می یابد.

    در حاشیه این نمایشگاه، نشستی تخصصی نیز با موضوع تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی و لبنان صبح روز یک شنبه 15  مرداد در این مرکز برپا می شود.   

    دراین نشست نماینده دولت فلسطین، شماری از نمایندگان دفاتر احزاب مبارز حزب ا...، حماس و جهاد اسلامی در تهران و مسوولین دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین، مرکز مطالعات فلسطین، بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسوولان کانون حضور خواهند داشت و برخی از آنان نیز سخنرانی می کنند. 

    گفتنی است کانون با انتشار فراخوانی از کودکان ایرانی خواسته است برای همدردی با بچه های مظلوم لبنانی و فلسطینی به خلق آثاری در رشته های نقاشی،داستان و شعر دست بزنند و آثار خود را با ارسال به روابط عمومی کانون در خیابان حجاب تهران تا روز 15 شهریور در مسابقه کودکان سرزمین زیتون شرکت دهند.

منبع: kanoonparvaresh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد